Podrobnosti plavby
Vyplouváme
od čtvrtka 27. června
do neděle 30. června 2024
loď Isabela - Baťův kanál, řeka Morava
Loď je již rezervovaná pro naši plavbu.
Předpokládaná trasa plavby: Huštěnovice - Napajedla - Uherské Hradiště - Uherský Ostroh - Huštěnovice
Doprava
Doprava do huštěnovického přístaviště (místa kotvení naší lodě) bude probíhat zhruba takto:
Ze svých domovů pojedeme vlakem do Brna, kde se setkáme (Sklenička nás případně dojede pozdějším vlakem) a nakoupíme nejnutnější potraviny (budeme mít k dispozici naledovanou izotašku). Z Brna využijeme rychlík směr Olomouc přes Břeclav (InterPanter) do Starého Města u Uherského Hradiště. V tomto vlaku režijka platí.
Ve Starém Městě vyčkáme na vůz taxislužby (pro 6, nebo 8 osob), který nás přepraví přímo do areálu půjčovny.
Při nedělním návratu lodí do Huštěnovic zastavíme v přístavu Staré Město. V přístavní restauraci si dáme oběd, poté zde necháme 4 členy posádky a všechna zavazadla. Dva členové posádky vyplují vrátit loď do maríny a zpět se vrátí pěšky (na lehko). Kompletní posádka se zavazadly se vydá pěšky, nebo MHD z přístavu na nádraží Staré Město u Uherského Hradiště. (V úvahu přichází využití taxislužby i na zpáteční cestě.) Dále se objevila možnost přesunout se na nádraží v Hradišti (poloviční vzdálenost) a odtud popojet rychlíkem do Starého Města (režijka platí). Z nádraží Staré Město se vlakem vydáme domů.
Jízdní řád pro cestu tam i zpět si můžeš stáhnout níže:
Poslední úpravy: 23.4. 2024
Isabela (Hausbot Vistula Cruiser 30)
obytná kajutová motorová loď (malé plavidlo)
- Délka: 9,50m
- Šířka: 2,85m
- Ponor: 0,45m
- Podjezdná výška lodě: 1,95m
- Odhadovaná výška se zastřešením: 2,65m
- Vnitřní výška (kuchyně): 2m
- Vnitřní výška v (zadní) kajutě: neuvedeno, <2m
- Výtlak: cca. 2 700kg
- Výkon motoru: 30kW, majitelem omezen na 25kW
- Nejvyšší konstrukční rychlost: 25Km/h (na kanálovém úseku max. 8Km/h)
Domovský přístav lodě Isabela je hned vedle plavební komory Huštěnovice (horní voda). Ta se nachází 2Km zhruba na sever od centra Uherského hradiště na Baťově kanálu. Poblíž je k dispozici kryté zázemí pro posádky a parkoviště.
Program:
podrobný program bude uveden v tištěném průvodci
Čtvrtek:
- odjezd z domovů vlakem v ranních hodinách do Brna
- nákup potravin v Brně
- sraz posádky v Brně na nádraží
- cesta rychlíkem do Starého Města u Uherského Hradiště
- přeprava dodávkou taxi do domovské maríny
- převzetí plavidla a oficiality
- kontrola lodě a nastěhování
- cvičná plavba
- vlajkoparáda
- vyplutí proti proudu
- zakotvení v Napajedlích a kulturní program
Pátek:
- nákup potravin
- plavba po proudu se zastávkou na oběd
- zakotvení v Uherském Hradišti
- prohlídka Hradiště a návštěva hospůdky
Sobota:
- plavba po proudu do Uherského Ostroha
- prohlídka Uherského Ostroha
- popoplutí do Kostelan nad Moravou
- Zakotvení v Kostelanech a návštěva srubu
Neděle:
- předběžné balení, předběžný úklid
- plavba proti proudu do Starého Města
- úklid a balení
- oběd v přístavní hospodě
- vyložení posádky a zavazadel ve Starém Městě
- krátká plavba kapitána a bocmana do maríny
- předání lodě
- pěší přesun do Starého Města
- vyzvednutí zavazadel a posádky
- přesun na nádraží
- cesta domů
- návrat ve večerních hodinách
Půlhodinové video o Baťově kanálu:
Jídelníček
Čtvrtek oběd: Z logistických důvodů během cesty vlakem
večeře: Tradiční bramborový guláš "Skočpropívo", pečivo, nebo chléb
Pátek snídaně: Obložené housky, nebo rohlíky
oběd: Přírodní vepřový plátek strýca Pagáča se sýrem, vařený brambor, okurkový salát
večeře: Ὰ la tataráček z olomouckých tvarůžku podle Medvěda, rozpečený toast s česnekem
Sobota snídaně: Vánočka, nebo závin z místní pekárny, jogurt
oběd: Slovácká kuřecí směs se zeleninou, lehce pikantní, dušená rýže
večeře: Buřty na černém pivu, pečivo, nebo chléb
Neděle snídaně: Míchaná vejce na cibulce, pečivo, nebo obložený talíř, pečivo
oběd: Z důvodů absence palubní kuchyně pravděpodobně v restauraci Přístaviště ve St. Městě
Změna jídelníčku vyhrazena. Odpovědný šéfkuchař: Jirka M., alias Treska
Kdo nasere kuchaře, bude hlady. Poslední revize: 23.4. 2024
Naše slavná posádka:
jsme na jedné lodi, mohli bychom se znát
Pavel Lavický alias Pralinka
1. důstojník, vodní záchranář a kameraman, t.č. směnový dozorčí, Žďár n.S., bytem tamtéž.
Vlídný vodomil, v jehož blízkosti necháte všechny svoje trampoty plavat.
Plaví se s námi od roku 2018.
Pavel Tůma alias Rychlonožka
agent pro styk s veřejností a pomocník šéfkuchaře, t.č. vlakvedoucí Jihlava, bytem v Polné
Nezničitelný chlap, s kterým je švanda i na potápějící se lodi.
Plaví se s námi od roku 2017
Jirka Matějíček alias Treska
šéfkuchař, t.č. vlakvedoucí Třebíč, bytem tamtéž
Když Jirka rozpálí hrnce, začne slintat i Lochnesská příšera.
Plaví se s námi od roku 2017
Tomáš Hrazdíra alias Škubánek
bocman, t.č. vlakvedoucí Třebíč, bytem v Náměšti n.Osl.
Praktický všeuměl, který se neztratí a se kterým se neztratíme ani my.
Plaví se s námi od roku 2020
Radek Solnička alias Sklenička
strojník, t.č. vlakvedoucí Havlíčkův Brod, bytem tamtéž
Pohodový a věrný společník do každé situace. Dříč, kterého musíme od práce odhánět.
Plavil se s námi letos poprvé
Standa Mašek alias kapitán Tobogán
moje kapitánská maličkost, t.č. vlakvedoucí Třebíč, bytem tamtéž
Strůjce nápadu vyplout v roce 2017 s kamarády na obytné lodi
Náhradník za Pavla T.:
Dominik Pujman vlakvedoucí Havlíčkův Brod, bytem tamtéž
Bude se s námi letos plavit poprvé a těšíme se, že ho blíže poznáme
Náš externí pozorovatel:
Roman Kadlec strojmistr Brno, bytem v Bystřici nad Pernštejnem
Plavil se s námi v letech 2021 a 2022.
Naši emeritní členové:
Laďa Otoupal strojník, t.č. strojvedoucí Náměšť n.Osl., bytem v Kojatíně. Plavil se s námi v roce 2017
Přemek Augusta kronikář, t.č. systémový specialista Jihlava, bytem v Třebíči.. Plavil se s námi v roce 2017
Ondra Málek fotograf, t.č. supervizor Jihlava, bytem v Mírovce. Plavil se s námi v letech 2017 a 2018
Tomáš Hřímal strojník, t.č. strojvedoucí Náměšť n.Osl., bytem tamtéž. Plavil se s námi v roce 2018
Roman Smejkal strojník, t.č. strojvedoucí Brno, bytem v Sokolí. Plavil se snámi v roce 2020